Week van winst en verlies voor Timios dames 1

Afgelopen week speelde Timios dames 1 twee wedstrijden. Donderdagavond in Voorburg tegen vv Haaglanden 4 en zaterdagmiddag thuis een verplaatste wedstrijd tegen Punch 2.

De wedstrijd tegen de dames van Haaglanden zou op papier een makkelijke wedstrijd moeten zijn aangezien dit team elfde staat in de competitie. Rienke Fijn is echter geblesseerd waardoor Timios nog maar één middenspeler heeft. Daarom startte Timios met Sanne de Rooij op het midden. Timios begon de wedstrijd sterk. Haaglanden had veel moeite met de opslag en aanvallen van Timios en Timios won daarmee de eerste set met 12-25. Ook de tweede en derde set gingen mede door sterke aanvallen van Nienke Hoekstra naar Timios met 17-25 en 20-25.

De vierde set begon Timios eigenlijk gelijk al zwak. Er werden veel fouten gemaakt waardoor Timios steeds achter de feiten aanliep. Volstrekt onnodig verloor Timios de laatste set met 25-23. Wel de wedstrijd gewonnen, maar door het verlies in de laatste set toch een teleurstellend einde.

 

Twee dagen later al mochten de dames weer in wedstrijdtenue aantreden. De wedstrijd afgelopen zaterdag tegen Punch 2, achtste in de competitie, was bijna een kopie van de uitwedstrijd. Toen wist Timios nog de winst naar zich toe te trekken, nu werd helaas verloren.

Door de afwezigheid van Juul van Amstel en de nog steeds geblesseerde Rienke Fijn startte Timios met een bijzondere basisopstelling. Passer-lopers Sanne de Rooij en Angela Hunink vervulden deze wedstrijd de middenpositie en meisjes A speelster Celine de Wit begon in de basis op de buitenkant.

Timios begon de wedstrijd sterk met goede aanvallen van Denise van der Loo op set-ups van Eline Kamerman. Hester Faber maakte in deze set (na bijna een heel seizoen revalidatie na een knieblessure) haar rentree als libero en maakte zich gelijk verdienstelijk door goede passes af te leveren. Timios won de set, ondanks vele foute services, met 25-21.

De tweede set verliep bijna gelijk aan de eerste set. De set begon spannend, de teams bleven elkaar bijhouden tot een stand van 12-12. Sanne de Rooij maakte een belangrijke service serie waarbij er een klein gaatje geslagen werd waar Timios de set verder op kon bouwen. Timios trok deze voorsprong door, liet het aan het einde nog een klein beetje spannend worden, maar won de set met 25-23.

De derde set begon Timios heel sterk. Op de uitstekende set-ups van Terra Perotti konden Nienke Hoekstra en Denise van der Loo goed scoren. In de loop van de set ging Timios steeds meer fouten maken waardoor de set verloren ging met 21-25.

De vierde set verliep vervolgens op dezelfde manier. Op belangrijke momenten maakte Timios vooral onnodige fouten. De aanval aan de kant van Punch begon steeds meer te lopen en Timios had hier geen antwoord op. De set ging verloren met 20-25.

De vijfde set leek Timios weer orde op zaken te stellen. Er werd goed gestart, Timios wisselde van speelkant met een 8-6 voorsprong. Onnodige fouten van Timios en een goede serviceserie van Punch zorgde voor een achterstand die Timios niet meer kon bijbenen. De laatste set werd verloren met 11-15.

Aanstaande zaterdag gaat Timios in de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen de strijd aan met de huidig nummer 2, Kalinko. Het belooft een spannende wedstrijd te worden, 8 april half 5 in de Groenswaard. Be there.